loading...
عرفات
محمد رضا معینیان بازدید : 90 چهارشنبه 17 مهر 1392 نظرات (2)

3. از جابر از حضرت ابو جعفر امام باقر (ع) نقل شده است كه پيامبر خدا (ص) فرمود: ذكر «لا اله الّا اللَّه» را به مردگان خود تلقين كنيد كه باعث محو گناهانشان خواهد شد. گفتند: اى پيامبر خدا، هر كس اين ذكر را در حال سلامت بگويد چگونه است؟ فرمود: اين محوكننده‏تر و محوكننده‏تر و محوكننده‏تر است، زيرا ذكر «لا اله الّا اللَّه» مايه انس مؤمن در زندگى و هنگام مرگ و زنده شدن اوست. و پيامبر خدا (ص) فرمود كه جبرئيل گفت: اى محمّد، كاش آنان را به هنگامه رستاخيز مى‏ديدى كه گروهى از ايشان سفيد رويند و صداى خود را به ذكر «لا اله الّا اللَّه» بلند مى‏كنند، و گروهى سيه‏رويند و فرياد بر مى‏آورند كه: اى واى بر ما، هلاك شديم.
4. عمرو بن جميع در حديثى مرفوعه از پيامبر (ص) نقل كرده است كه فرمود: بهاى بهشت ذكر «لا اله الّا اللَّه» است.
5. عبيد اللَّه بن وليد نيز در حديثى مرفوعه از پيامبر (ص) نقل كرده است كه فرمود: هر كس «لا اله الّا اللَّه» بگويد، در بهشت درختى از ياقوت سرخ براى او كاشته مى‏شود كه زمين آن از مشك سفيد است و شيرين‏تر از عسل وسفيدتر از برف و خوشبوتر از مشك است. بر آن درخت ميوه‏هايى است همچون پستانهاى دوشيزگان كه از پشت هفتاد حلّه نمايان است.
6. از جابر بن يزيد جعفى از امام باقر (ع) نقل شده است كه پيامبر خدا (ص) فرمود: هيچ چيزى نيست مگر اينكه همتا و نظيرى دارد، بجز سه چيز: 1. خداى بزرگ كه همتايى ندارد 2. ذكر «لا اله الّا اللَّه» كه چيزى با آن برابر نيست. 3. اشكى كه از خوف خدا بريزد كه هم وزنى نخواهد داشت؛ و اگر بر صورت جارى شود، از آن پس هرگز خوارى و ذلّتى به آن نخواهد رسيد.
7. ابو طفيل از حضرت على (ع) نقل كرده است كه فرمود: هيچ بنده مسلمانى نيست كه بگويد «لا اله الّا اللَّه» مگر اينكه اين ذكر بالا مى‏رود و هر سقفى را مى‏شكافد، و به هر گناهى از گناهانش مى‏گذرد آن را نابود مى‏كند تا به ديگر كارهاى نيك او برسد و بايستد.
8. ابو حمزه ثمالى مى‏گويد: از امام باقر (ع) شنيدم كه مى‏فرمود: پاداش هيچ كارى بالاتر از شهادت به يگانگى خدا نيست، زيرا هيچ چيزى با خدا برابرى نمى‏كند و هيچ كس در كارها شريك او نيست.
9. ابو سعيد خدرى مى‏گويد: پيامبر خدا (ص) فرمود: تاكنون، نه من و نه گويندگان پيش از من، ذكرى مانند «لا اله الّا اللَّه» نگفته‏ايم.
10. سكونى از امام صادق (ع) از پدرانش نقل كرده است كه پيامبر خدا (ص) فرمود: گفتن «لا اله الّا اللَّه» بهترين عبادت است.
11. ابو عمران عجلى در حديثى مرفوعه از پيامبر خدا (ص) نقل كرده است كه فرمود: هيچ مؤمنى ذكر «لا اله الّا اللَّه» نمى‏گويد مگر اينكه گناهانى كه در نامه عملش ثبت شده است محو مى‏گردد، و آن ذكر در كنار ديگر كارهاى نيك او قرار مى‏گيرد.
12. عبيد بن زراره مى‏گويد: امام صادق (ع) فرمود: بهاى بهشت، گفتن «لا اله الّا اللَّه» است.
13. فضيل مى‏گويد: از آن حضرت [امام صادق (ع)] شنيدم كه مى‏فرمود: ذكر «لا اله الّا اللَّه» و «اللَّه اكبر» را بسيار بگوييد، زيرا هيچ چيزى نزد خداوند از اين دو ذكر محبوب‏تر نيست.
پاداش كسى كه صد بار «لا اله الّا اللَّه» بگويد
1. از هشام بن سالم و ابو ايّوب نقل شده است كه امام صادق (ع) فرمود: هر كس صد بار «لا اله الّا اللَّه» بگويد، عمل او در آن روز از همه مردم بالاتر است، مگر كسى كه افزون بر اين بگويد.
2. سلّام بن غانم از امام صادق (ع) نقل كرده است كه فرمود: هر كس هنگام رفتن به بستر خواب صد مرتبه «لا اله الّا اللَّه» بگويد، خداوند خانه‏اى در بهشت براى او بنا مى‏كند، و هر كس هنگام رفتن به بستر خواب صد مرتبه استغفار كند، گناهان او مانند برگ درخت فرو مى‏ريزد.

پاداش كسى كه با اخلاص «لا اله الّا اللَّه» بگويد
1. محمّد بن حمران از امام صادق (ع) نقل كرده است كه فرمود: هر كس از روى‏ اخلاص «لا اله الّا اللَّه» بگويد وارد بهشت مى‏شود، و اخلاص او در اين ذكر به اين است كه شهادت دادن به يگانگى خداوند او را از محرّمات الهى باز دارد.
2. از جابر از امام باقر (ع) نقل شده است كه پيامبر خدا (ص) فرمود: جبرئيل ميان صفا و مروه بر من فرود آمد و گفت: اى محمّد، خوشا به حال آن كس از امّت تو كه از روى اخلاص «لا اله الّا اللَّه» بگويد.
3. زيد بن ارقم از پيامبر (ص) نقل كرده است كه فرمود: هر كس از روى اخلاص «لا اله الّا اللَّه» بگويد وارد بهشت مى‏شود، و اخلاص او در اين ذكر به اين است كه گواهى دادن به يكتايى خداوند او را از محرّمات الهى باز دارد.
4. زرّ بن حبيش مى‏گويد: از حذيفه شنيدم كه مى‏گفت: ذكر «لا اله الّا اللَّه» همواره خشم پروردگار را از بندگانش بر مى‏گرداند، مادامى كه در برابر كاستيهاى دنياى خود به سلامت دينشان بينديشند، ولى اگر در برابر كاستيهاى دين خود به سلامت دنيايشان بينديشند، هر چند اين ذكر را بگويند از آنان پذيرفته نمى‏شود و به آنان مى‏گويند: دروغ مى‏گوييد و در اين ذكر راستگو نيستيد.
پاداش كسى كه صداى خود را به گفتن «لا اله الّا اللَّه» بلند كند
1. سيف بن عميره از امام صادق (ع) نقل كرده است كه پيامبر خدا (ص) فرمود: هيچ مسلمانى نيست كه «لا اله الّا اللَّه» بگويد و صداى خود را به آن بلند كند مگر اينكه گناهان او زير قدمهايش فرو مى‏ريزد، همان گونه كه برگ درخت زير درخت فرو مى‏ريزد.
2. ابن عباس از پيامبر (ص) نقل كرده است كه فرمود: در ميان كلمات، هيچ‏كلمه‏اى نزد خدا محبوب‏تر از ذكر «لا اله الّا اللَّه» نيست، و هيچ بنده‏اى نيست كه بگويد: «لا اله الّا اللَّه» مگر اينكه گناهان او زير قدمهايش فرو مى‏ريزد، چنان كه برگ درخت زير آن فرو مى‏ريزد.
3. انس از پيامبر (ص) نقل كرده است كه در تفسير «كلّ جبّار عنيد» فرمود: او كسى است كه از گفتن «لا اله الّا اللَّه» خوددارى كند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط مرتضی در تاریخ 1392/09/28 و 19:09 دقیقه ارسال شده است

مطالب رایگان و داغ

سلام دوست عزیز سایت خیلی خیلی زیبایی داری دوست داشتی توی گروه من عضو شو و

هر روز مطالب داغ روز رو در ایمیلت دریافت کن و به عنوان مطلب درسایتت استفاده کن.

با این کار می تونی بازدید سایتت رو بالا ببری برای عضویت بر روی لینک زیر کلیک کن.

راهنمای عضویت در گروه

این نظر توسط علی در تاریخ 1392/07/17 و 19:53 دقیقه ارسال شده است

مطالب خوب است موضوعات گسترش یابد بهتر است


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 114
  • کل نظرات : 21
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 35
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 225
  • باردید دیروز : 6
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 356
  • بازدید ماه : 560
  • بازدید سال : 3,012
  • بازدید کلی : 44,561
  • کدهای اختصاصی
    پخش زنده حرم