loading...
عرفات
محمد رضا معینیان بازدید : 116 یکشنبه 24 آذر 1392 نظرات (0)

.
23
4 -  از حیله های شیطان در رابطه با مبارزه با  نفس در دوره جوانی چیست ؟  اینست که می گوید اکنون وقت استفاده از جوانی و لذّت های آن  است در پیری و آخر عمر توبه می کنی و خدا ترا می بخشد
5 -  چگونه می توانیم ایمان خود را تقویت کرد ؟ با انجام کارهای خوب و دوری کردن از گناهان ، توجه کردن به نعمت های خدا ، ذکر خدا و توجه دائم به او ، تفکر ددر آیات  قرآن  وپدیده های  خلقت
6 -  تفکر ددر آیات  قرآن  وپدیده های  خلقت چه اثری بر تقویت ایمان دارد ؟ تما م  پدیده های خلقت از نشانه های علم ،قدرت نامحدود و رحمت بی پایان خداوند است.  توجه کردن  به آنها یاد خدا را  در دل زنده می کند ولطف و رحمت خدا را به ما یاد آور می شود و محبت ما را به خدا افزون و سبب تقویت ایمان میگردد .
7 - ذکر خدا و توجه دائم به او چگونه سبب افزایش ایمان می شود ؟ ذکر خدا و توجه دائم به او در تمام اوقات شبانه روز ارتباط ما را با خدا زیادتر می کند و باعث بوجود آمدن پیوندی استوار می گردد و ایمان ما تقویت می گردد .
8 -  یکی از حکمتهای نمازهای پنج گانه چیست ؟ نگه داشتن یاد خدا در طول شبانه روز است که سبب دوری از نافرمانی خدا می شود.
9 – چهار کار که یاد خدا را در دل زنده  نگه می دارد نام ببرید ؟ قرائت قرآن کریم و تفکر در آیات آن ، شرکت در نماز جماعت  و جمعه ، حضور و نشستن در مساجد  ، ذکر خدا را زمزمه کردن  ، شرکت در دعا های وارده ، زیارت اهل قبور و شهدا ، یاد آوری نعمت های خدا ، مطا لعه زندگی پیامبران و امامان .  
10 - انجام کارهای خوب ونیک  و دوری کردن از گناهان چه تاثیری بر ایمان  دارد؟ کارهاو اعمال نیک و دوری کردن از گناهان  دل انسان را نورانی می کند و قلب را آماده پذیرش و تقویت ایمان می کند .
11 -  انجام گناه و کارهای زشت و ناپسند  چه تاثیری بر ایمان دارد ؟ هر گناه مانند پرده ای و هر کار ناپسندی مانند غباری صفحه ی دل را می پوشاند و مانع رسیدن نور حقیقت به آن می شود  و ایمان را کم رنگ تر می کند .
12 – میوه های درخت ایمان چیست ؟   تقوا ، حیاء  ، رضا یت خداوند،  بصیرت ،  بیرون آمدن از تاریکی ها بسوی نور ، حیات نو 
13 – ولی و سر پرست مومنان و کافران   چه کسانی هستند ؟ ولی و سرپرست مومنان خداوند  و رسولانش هستند که انسان را از تاریکی ها بسوی نور  در می آورد . و سر پرست کافران ، طاغوت ها ( شیطان ، حاکمان ستمگر ، نفس اماره ) هستند و انسان را از نور بسوی تاریکی می برد .
14 – بوجود آمدن جوانه های ایمان چه تاثیری بر زندگی فردی و اجتماعی انسان دارد ؟  اگر جوانه های ایمان در جامعه پدیدار شود و جامعه ایمانی شکل بگیرد  آن جامعه حیلت جدیدی بدست می آورد و با نور خداوند به پیش می رود .
15 -  آنچه در مورد کتاب شریف نهج البلاغه می دانید بنویسید / این کتاب شریف سخنان گهر بار  حضرت علی (ع)  است که توسط مرحوم سید شریف رضی  جمع آوری شده و شامل 241 خطبه ، 79 نامه و480سخن حکیمانه آن بزرگوار می باشد .
16 – چرا حرکت بسوی خدا در جوانی آسان تر از بزرگسا لی است ؟  زیرا قلب انسان پاک تر و نزدیکتر به خداست وهنوز ریشه های فساد در قلب محکم نشده است .
17 – مهمتر ین عامل در تقویت ایمان چیست چرا ؟ ذکر خدا ارتباط ما را با خدا زیادتر می کند واز نزدیک شدن به گناه جلو گیری می کند .
18 - مهمتر ین عامل در ضعیف شدن  ایمان چیست چرا ؟ انجام گناه ، زیرا گناه مانند پرده ای است که روی قلب آدمی می افتد و مانع رسیدن نور الهی  به آن می شود .
19 – چگونه می توان  قلب را جایگاه همیشگی  خداوند نمود ؟  با در نظر گرفتن رضایت و خشنودی خدا ، با یاد خدا بودن ، دوری از گناه و معصیت ، انجام کارهای خوب .
20 –  امام خمینی (ره) جوانان را به جهاد اکبر دعوت کرده است  منظورش را توضیح دهید ؟ منظور از جهاد اکبر مبارزه با نفس اماره و هوا  و هوسها ی  شیطانی  است .
 21 –  بعضی از صفات مومنان را بنویسید ؟ 1 در نماز هایشان فروتن و خاشع هستند 2 – از حرفهای  بیهوده دوری می کنند 3 – زکات می دهند 4 – به خدا و رسولش ایمان دارند 5 – با مال و جانشان در راه خدا جهاد می کنند 6 – راستگو هستند  7 -در کارهایشان بر خدا توکل می کنند  8 – با تلاوت آیات قرآن ایمانشان افزوده می شود
1 – رابطه شناخت ، ایمان و عمل را توضیح دهید ؟ این رابطه دو طرفه است . ابتداما هدفمان را بخوبی می شناسیم  سپس به آن هدف ایمان می آوریم  وبعداّ به آن عمل می کنیم .وقتی ما عمل صالح را انجام دادیم ایمان ما  تقویت می شود و شناخت ما دقیقتر و بیشتر می گردد. به عبارتی شناخت هیچگاه به عمل تبدیل نمی شود مگر اینکه ما نسبت به آن شناخت ایمان آورده باشیم .
 2 – حقیقت ایمان چیست / اعتقاد و باور قلبی همرا با دوستی حق که شوق عمل کردن را در انسان بوجود می آورد.
3 – سخن امام علی (ع) در باره ایمان وعمل  را بنویسید ؟ ایمان و عمل دو برادر همراه و دو دوست جدایی ناپذیرند.
4 – زیبایهای قلب را بنویسید ؟ 1- حقایق زندگی را درک نماید 2 – از بیماری ها و گناهان در امان باشد 3 – یاد خدا و نعمتهای خداوند  در آن زنده باشد
زشتیهای قلب را نام ببرید ؟ 1- غفلت از یاد خدا و نعمتهای خداوند  2- سخت شدن قلب 3- نداشتن احساس در مقابل خوبی ها و زیبایی ها 4 داشتن تکبر در مقابل حقیقت 5 – انکار نمودن حقایق .
5- عهد وپیمان انسان و  خداوند در چند مرحله صورت می گیرد نام ببرید ؟ در سه مرحله 1 –قدم گذاشتن در راه خداوند 2 -  تجدید عهد با خدا 3 – تکمیل عهد با خدا .
6 – عزم یعنی چه ؟ وچه آثاری دارد؟ عزم به معنی اراده و قصد کردن  بسوی هدف است .و اعتماد به نفس ، استواری در راه ، صبر نمودن و تحمل سختی ها از آثار آنست .
7 – اعمال انسان به چند گروه  تقسیم می شود ؟ نام ببرید و هر یک را مختصرا  شرح دهید ؟ به پنج گروه. 1 – اعمال واجب 2 – اعمال مستحب 3 اعمال مباح 4 – اعمال مکرو 5 –اعمال حرام

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 114
  • کل نظرات : 21
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 7
  • باردید دیروز : 6
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 138
  • بازدید ماه : 342
  • بازدید سال : 2,794
  • بازدید کلی : 44,343
  • کدهای اختصاصی
    پخش زنده حرم